Skip to main content

Cara mengatasi mual bagi kaum ibu yang mengandung

Allah sentiasa memberi pertolongan kepada wanita hamil yang memerlukan pertolongan-Nya.
Wanita yang hamil sering kali muntah dan mual lebih-lebih lagi pada waktu pagi iaitu "morning sickness".
Dari segi perubatan Islam dan semulajadi, bagi kaum ibu yang ingin mengurangkan rasa mual
,minumlah jus tembikai atau timun kerana ianya dapat membantu menyejukkan sistem pencernaan . Jus tersebut kaya dengan mineral dan vitamin.

Popular posts from this blog

Kelebihan untuk orang yang sakit

Sakit Orang sakit sentiasa dikelilingi para malaikat. Melawat orang sakit adalah amalan penting. Nabi berkata mengikut rekod Muslim dan Iman Ahmad  "Apabila melawat orang sakit,bicaralah yang baik-baik kerana malaikat ikut mendoakan apa yang kamu ucapkan."

Berkat Ramadhan

Bulan Ramadhan bulan berganda. Setiap apa saja yang dilakukan akan mendapat balasan berganda.  Bulan Ramadhan, bulan yang di dalamnya diturunkan (permulaan) al-Qur’an sebagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeda (antara yang haq dan yang batil). Kerana itu, barangsiapa di antara kamu hadir (di negeri tempat tinggalnya) di bulan itu, maka hendaklah dia berpuasa pada bulan itu, dan barangsiapa sakit atau dalam perjalanan (lalu dia berbuka), maka (wajiblah baginya berpuasa), sebanyak hari yang ditinggalkannya itu, pada hari-hari yang lain.

Solat & Hari Jumaat ??

Hari Jumaat juga merupakan satu hari yang cukup mustajab dan istimewa untuk kita semua berdoa meminta pertolongan, nur dan hidayah daripada Yang Maha Esa. Rasulullah bersabda: “Sesiapa hadir solat Jumaat pada saat pertama,